মঙ্গলবার, ৪ এপ্রিল, ২০১৭

সমাজর মানেইউনর ইদু তুদি গরির, তুমি আমারে এজাল দিলে আমি হামাক্কাই এই কামান উবে পারিবং।





পরাকপাল্যা চাঙমাজাত্তু শত্ শত্ বজর ধুরি তচ্যা পেরাশানি খাদে খাদে জীংকানি তোরেবাত্যা নানাঙ জাগাত্ ফুত্তোপারা অই ছিদি পুরি আঘন।  কন দেজত্ জাদর পাজানি আরে ফেল্লোন-আরে ফেল্লোন ওক্কোর-ভাচ। কিত্যাই, অন্য জাদত্তুন চুসোন খাদে খাদে আজু-বেবেদাগী পজ্জন শোনেবার কুরি ফেল্লোন দনিয়ে চিদে গত্তে গত্তে। সিক্যে গুরি বার্মাত আঘন্যা চাঙমাউনে মা’ ভাচ, চাঙমা ভাচ আজে ফেল্লোন। মিজি গেলাক বার্মা সসাগর ফিত্তিত্। আজার দুগর ভিদিরে ভালেদি অলদে  তারার ইক্কে চেদন এ’যিয়ে। আমা হিলত্তুন পিনোন্-খাদি, বই বিজগ থোবে নেযাদন। আ সিধু চাঙমা মিলে হিলত বুনকাদা শিঘিবাত্যা পাদেবার এক্কান পুদুপাদা চলের বিলি খবর পা যার।
ও জাদর বাপ-ভেই, মা’ বোনুন! আমিয়্যু তারার দঝাত পরদে বেচ সময় ন’ লাগিব। যুনি আমা চোক্খু লাম্বা ন গরি। যুনি আমি জধা অই জাদ কাম গরি ন’ পারি। যুনি আমি আমা ওক্কোর-ভাচ, সাহিত্য-সংস্কৃতি, মা’বোন আ ভূমি রক্ষে গরি ন পারি। সিত্যাই মুই কোম , ‘‘গাজত ফুল ন ফুদিলে মুধু পেবং কুধু, জাত ন’ বাজিলে ধর্ম থেব কুধু?’’ ইয়ান ম কধা নয়, আমা কবি শিবচরণ কধা। আমাত্তুন কিয়োঙত, ইশকুলত, দোকানত আ পদমুঅত অঝাপত ওক্কোরলোই সাইন বোর্ড টাঙে দি’ পরিব। সাহিত্য সংস্কৃতি কাম্মোউনরে এজাল দি পরিব। সক্যে থিগি থেব ভাচ, ভাচ থিগি থেলে বাজিবু জাত-জাদর নাঙ, মাজার - নিঝেনী আ থিদববরী অব সাহিত্য সংস্কৃতি। এই পোইদ্যানে ‘‘সাঙু পাঠাগার’’ আ ‘‘চাঙমা সাহিত্য বা’’ নিআলঝি গরি কাম গরি যার। এই কামানত আমি তমা এজাল পেবার চেই।
এযেত্তে এপ্রিল মাজর ৭ তারিখ, ২০১৭ খ্রিঃ লক্ষীছড়ি উপজেলাত চাঙমা লেঘা কোর্স “সিঝি ফাংফগদাঙ” অদ যার। ইয়োত চাঙমা লেঘা শিঘিয়ে এন্ট্রি গরা আগে বানা ৫জন। হয়দ, ভাবদে লাজ গরে পারা। আজলে লাজেবার কিচ্ছু নেই। আমি বেগে খবর পেই খাগারাছরি জেলা সেরে লক্ষীছড়ি উপজেলাবু  রুকখা্ঙ্যা এক্কান জাগা। সিত্যাই মনর আওজ থানার পরও শিঘি ন পাত্তন। তেহ, আমি চিন্তে গরির লক্ষীছড়ি  উপজেলাত যেদক্কানি হাই ইশকুল আগে পত্তিক ইশকুলত ৭দিন গরি ফ্রি চাঙমা লেঘা শেঘানা সাতকাম। মাত্তর! আমার মন বল আগে - ধনর বল নেই। এই পোইদ্যানে সমাজর মানেইউনর ইদু তুদি গরির, তুমি আমারে এজাল দিলে আমি হামাক্কাই এই কামান উবে পারিবং।

1 টি মন্তব্য:

কেন আঞ্চলিক স্বায়ত্ব শাসন?

বাংলাদেশ খসড়া সংবিধান প্রণয়ন কমিটির নিকট পার্বত্য চট্টগ্রামের জনগণের শাসনতান্ত্রিক অধিকার দাবীর- আবেদন পত্র গণ প্রজাতন্ত্রী বাংলাদেশের ভাবী ...