শনিবার, ১৪ জানুয়ারী, ২০২৩

নাগরিক ইজেবে আমা উত্তিপুত্তি আমাত্তুন আদায় গরি লো পুরিবো সুনানু জ্যোতিরিন্দ্র বোধিপ্রিয় লারমা

"আমি সিদ্ধ চলো ধক্কে ঝরা ঝরা থেলে দ’ ন’ অবহ্, বিনি ভাদর ধক্কে বোদাবুদি, আমার একতা আন, সংহতি আন সেক্কেন অহ্’না দরগার আঘে। আমার লুঙি মারিলে থিয়েই থেই পারি পারা, সেবাত্তে মনর জোর লাগিব। পাদারা অলে দ’ ন’ অহ্’ব। আমা জীবনান দ’ এনেবাদে নানা দুগোত। সিয়েনত্তুন নিগিলি এবাত্তেই আমার যিয়েন দরগার, সিয়েন আমাত্তুন ভাবানা গরচ আঘে। আমা সমাজর ভিদিরে, হিলত যে আমি তেরো ভাষাভাষী যে চৌদ্দবোয়া জাত আঘি, এ চৌদ্দবোয়া জাদর ভিদিরে ঐক্য -সংহতি আন ইয়ান গমত্তুন গম, দরত্তুন আর’ দর’, গম অত্তুন আরো গম গরানা গরচ আঘে। এ বাস্তবতা আন বুঝানা গরচ। আমার বাজি থানার যে অবস্থানান, সে বাজি থানার অবস্থানান আমার আহ্’দত নেই আর। ইয়েন দ’ লাজেলে-দরেই থেলে ন’ অবহ্ আর। ইয়ান দ’ মনর কধা খুলি কো-কি গরিনেই, আমার জীবনান দোলে থেই পারি পারা, সিয়ান ভাবানা গরচ আঘে। বিশেষ গরি ইয়োত যারার ঘরত পো চা আঘন, গাভুজ্যা মানুচ আঘন, তারারে উচ্চোমি দেনা গরচ। আমি দেগি লেগাপড়া পাজ্জে মানুচ, যারা চাগরিত আঘন, তেঙা-পয়জ্যা লোনেই যারা ব্যবসা বানিজ্যত আঘন, সিউনোর বেশি, যারা সমাজত নেতৃস্থানীয় বিলিনেই দাবি গরন, তারা ভিদিরে বেশি দেগা যায়, এ যে নিজ’ আলুবো নিজে কুরানা আন বেচ আঘে। এচ্যা ভাবানা গরচ আঘে, দেচ জাত যুদি ন’ বাজেদে অয়, ইধুগোর মানুচউনোর সমাজ-সংস্কৃতি ন’ বাজেদে অয়, তার আজার তেঙা-পয়জ্যা থেলেও, খেবার দেবার থেলেও, তে কি বাজি পারিবো? তা জীবনান কি আমি কোই পারি, তে গেচ্ছেক গরিনেই এক্কান মানজোর জীবন কাদার বিলিনেই? এচ্যা আমার জীবনান যে অবস্থাত লুমোদে বাধ্য ওয়েই, সে জীবনানত্তুন নিগিলি এযানা গরচ আঘে। আমার মানুচ ইজেবে আমার মান-মর্যাদা, উত্তিপুত্তি নিনেই আমাত্তুন বাজিবার উত্তিপুত্তি আঘে। আমি স্বাধীন দেঝর নাগরিক। নাগরিক ইজেবে আমা উত্তিপুত্তি আমাত্তুন আদায় গরি লো পুরিবো। তে এচ্যা সংগ্রামী সুধী সমাচ, যারা ইধু এচ্ছু, আমি বেক্কুনি ভুক্তভোগী, আমি বেক্কুনি যে বাস্তবতা আনত আঘি, এ বাস্তবতাত্তুন নিগিলি এজা পরিবো। আমি পিকনিক গরিবোঙ, আমি এগত্তর অবঙ, প্রীতি সম্মেলন গরিবোঙ, আমি গীত গেবঙ, আমি নাজিবোং, আমি আজিবোঙ, কিন্তু আমার যিয়ান গরচ, আমার উত্তিপুত্তি পেবাত্তেই, আমার জীবনান, আমার সংস্কৃতি আন, নুঅ গরি সাজেবাত্তেই, মুজুঙেদি এগে নিবেত্তেই, যিয়েন বেগত্তুন বেচ গরচ, সিয়ান অলদে পার্বত্য চুক্তি গরিনেই জুম্ম জনগনরে যে উত্তিপুত্তি দিয়্যা অয়ে, সে েউত্তিপুত্তি আমার প্রতিষ্ঠা গরা পুরিবো। আমি চেরো কিথ্যাত্তুন ঘিরে অবস্থায় আগি, কন্না ঘিরি আগে সিয়ান আমি ভালো বুঝি। সে ঘিরাত্তুন নিগিলি এজা পুরিবো।"
সুনানু জ্যোতিরিন্দ্র বোধিপ্রিয় লারমা
১৪ জানুয়ারি ২০২৩
পার্বত্য চট্টগ্রাম অঞ্চলের উদ্যোগে প্রীতি সম্মেলন ও বার্ষিক বনভোজন

কোন মন্তব্য নেই:

একটি মন্তব্য পোস্ট করুন

কেন আঞ্চলিক স্বায়ত্ব শাসন?

বাংলাদেশ খসড়া সংবিধান প্রণয়ন কমিটির নিকট পার্বত্য চট্টগ্রামের জনগণের শাসনতান্ত্রিক অধিকার দাবীর- আবেদন পত্র গণ প্রজাতন্ত্রী বাংলাদেশের ভাবী ...