শনিবার, ২০ জুন, ২০২০

এচ্যে পূর্ণিমা চাঙমা আমা ইদু নেই। বানা তে লেঘি জিয়্যা কবিদ্যা আ নিঝেনীআনি আঘে - চাঙমা সাহিত্য বাহ্

সুনানু পূর্ণিমা চাঙমা অ-কালে মরি জানা জাত আহ্’রেল’ এক্কো মুজুঙর দিনর দাঙর আহ্’ত্যার। চাঙমা সাহিত্য বাহ্ আহ্’রেলে এক্কো মা- ভাঝর লরবো। সমাচ আহ্’রেল’এক্কো চেদনর বোম্বা।
মা ভাচ
সুনানু পূর্ণিমা চাঙমা
কাচালং বালিকা উচ্চ বিদ্যালয়
জনম লনেই পত্থম আমি
আমি মাবোত্তুন জে ভাচআন শিঘি
সে ভাচআনই আমা শা-ভাচ
আমি বেগে বুঝি।
মা-ভাচ মান দি কধা কধে
বেক্কুনত্তুন ভারি গম লাগে,
বেক্কুনত্তুন জুত লাগেদে,
মা-ভাঝদি লেঘদে।
মা ভাঝদি আমি বেগে,
আমা মন’ কধা কোই,
সুগ’ দুগ’ কধা কোই আমি
আমা মা ভাচআনদোই।
আমা মা ভাচ চাঙমা
আমি চাঙমা জাত
আমি বেগে মিলিমিজি থেই,
 কোল কোজ্যা আমা ভিদিরে নেই।
 [চাঙমা সাহিত্য পত্রিকা ১৮ পয়ধে]

নুয়ো গরিনেই
পূর্নিমা চাকমা
কাচালং বালিকা উচ্চ বিদ্যালয়, কাজলংকুল।
কোগিল্লো দগরিবো
মিধে সুর তুলিনেই,
খুজি করত দিক মেলিবো
নুয়ো ফুল ফুদিবাক
নুয়ো রঙ ছিদিনেই।
বে মানজ্যে সাজিবাক
দোল দোল গরিনেই,
গাবুর মানজ্যে বেরেবাক
দোল গরি সাজিনেই।
নানান দগে গীত গেবাক
আহ্জি রঙে মিলিনেই
ফাগুনো আভা ফিরিবো
নুয়ো রং ছিদিনেই
নুয়ো আঝা লইনেই।

ঘরদোর বেগে সাজেবাক
দোল গরিনেই,
নুয়ো বজররে গজি লবাক
দোল রব মাগিনেই।

বর মাগিবাক সুগে থেবার
জনমান ধরিনেই,
দুক নেই অধ এ সংসারত
আর নুয়ো গুরিনেই।

সুগে ভরি উদিধো সংসারান
কোল কোজ্জে নেই গুরিনেই
সুগে থেদং আমি বেগে
মিলিমিজি থেনেই।
  • “জুম” ৩ পয়ধে ফগদাঙ অইয়ে।

কোন মন্তব্য নেই:

একটি মন্তব্য পোস্ট করুন

কেন আঞ্চলিক স্বায়ত্ব শাসন?

বাংলাদেশ খসড়া সংবিধান প্রণয়ন কমিটির নিকট পার্বত্য চট্টগ্রামের জনগণের শাসনতান্ত্রিক অধিকার দাবীর- আবেদন পত্র গণ প্রজাতন্ত্রী বাংলাদেশের ভাবী ...